Preloader logo

Omlet z warzywami – alchemia jaj

omlet na śniadanie

Omlet z warzywami, wypadkowa pójścia do kurnika i przydomowego warzywniaka

Dziś rano powzięłam decyzję, o konieczności przerwania dotychczasowej monotonii śniadaniowej, w którą popadłam…Tak, jestem typem, który ma tzw. fazy. A obecnie byłam w „ciągu sałatkowym”. Ale jak tu nie być, skoro dojrzewające warzywa i zioła same proszą się o połączenie ich w jednej misce z oliwą i octem balsamicznym. I co tu zrobić, by skończyć ten sałatkowy impas? Z pomocą przyszła mi myśl, o kimś kto kocha równie mocno, jak ja – jajka. Dodatkowym ułatwieniem jest fakt, że moje kury również wkroczyły w fazę, z tym że, wybitnej nieśności. Postanowiłam to wszystko jakoś scalić, no i cóż wyszedł omlet z warzywami.

 

trofeum z ogródka i kurnika
trofeum z ogródka i kurnika

 

Składniki:

  • Masło klarowane
  • Dwa jajka
  • 1 łyżka mleka
  • Pomidor
  • Cukinia
  • Rukola
  • Pietruszka
  • Ser Cheddar
  • Oliwa
  • Sól i pieprz

I kawa do smaku!

Do miseczki wbijam dwa jajka i dodaję łyżkę mleka, odrobinę soli i pieprzu. Roztrzepuje całość.

omlet w rozsypce
omlet w rozsypce

Kroję pomidora i cukinię w plastry

kroimy warzywa
kroimy warzywa

Na rozgrzanej patelni roztapiam masło klarowane. Następnie wylewam masę jajeczną i minimalizuje ogień.

wylewamy masę na patelnię
wylewamy masę na patelnię

Ważne, aby co jakiś czas podważać brzegi omleta, tak by utrzymująca się na górze nieścięta masa jajeczna, spłynęła pod spód.

delikatnie unosimy brzegi omletu
delikatnie unosimy brzegi omletu

Gdy omlet ładnie się zarumieni, układam na nim porwane liście rukoli oraz pokrojoną cukinię i pomidora. Doprawiam solą i pieprzem.

dokładamy warzywa do omletu
dokładamy warzywa do omletu

Kiedy spód omleta jest już upieczony składam go na pół i umieszczam na talerzu.

składamy omlet na pół
składamy omlet na pół

Następnie robię szybką sałatkę z rukoli, pietruszki, cukinii i pomidora, którą skrapiam oliwą i doprawiam solą i pieprzem. Całe danie posypuję serem cheddar.

omlet z warzywami
omlet z warzywami

Smacznego!

 

There are 2 comments
  1. Monika

    Witam Dorotko 🙂

    Czy byłaby możliwość dodania do każdego dania jego wartość kaloryczną?

    Pozdrawiam

    Monika

    • Dolores

      Witam,
      Obawiam się, że nie. I to nie dlatego, że mi się nie chce. Po prostu kłóci się to z moją “filozofią jedzenia”. Stosując 3 posiłki dziennie, w regularnych odstępach, staram się jeść do syta, bez względu na to ile kalorii ma dana potrawa. Tym sposobem unikam późniejszego dojadania.

      Pozdrawiam,

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seventeen − twelve =

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://www.zdrowe-odchudzanie.edu.pl/wp-content/uploads/2017/12/fullsizeoutput_9ee-e1513805187421.jpeg);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 225px;}